Mișcarea Volvo care-ți arată că revoluția în industrie nu se oprește la electrice: ce vrea să le vândă altor producători
Volvo are planuri mari de viitor și, împreună cu partenerii de la Luminar, vrea să ducă industria auto într-o altă ligă.
Volvo e recunoscut pentru modelele puternice, deloc ieftine, dar și pentru sistemele de siguranță care ar face din mașinile producătorului ceva aproape indestructibil. Doar că suedezii au planuri de dezvoltare și-n alte zone. Cei de la Luminar Technologies au decis să facă un parteneriat mai strâns cu producătorul pentru a vinde altor constructori tehnologie pentru condusul autonom.
Deocamdată, ideea e la stadiul de implementare, dar dacă lucrurile merg bine, atunci n-ar fi exclus ca această tehnologie să fie vândută cât mai multor producători din industrie. Parteneriatul e între Luminar și Zenseact, subsidiară a Volvo.
Volvo, planuri mari pentru condusul autonom
Tehnologia nouă se anunță a fi una revoluționară. Dacă lucrurile merg bine, atunci primul client va fi, evident, Volvo. Dar pe mai departe, aceste sisteme vor fi vândute și către alți producători care vor să meargă și mai departe de electrice și hibride.
Sistemul pe care-l urmărește parteneriatul dintre cele două companii e simplu: va permite mașinii să se deplaseze fără ca cineva să intervină asupra volanului sau altor comenzi. Asta înseamnă că șoferul nici măcar nu va fi nevoit să stea pe locul din față, din moment ce senzorii de pe mașină se vor ocupa de tot. Nu e, așadar, vorba de o funcție similară ca Autopilot, ceea ce Tesla oferă deja.
E mult mai mult de atât.
E drept că o astfel de tehnologie e gândită mai mult pentru flote de car-sharing, adică robo-taxiuri care să te ducă dintr-un loc în altul fără ca-n mașină să se regăsească vreun șofer. Scopul final e reducerea accidentelor și salvarea cât mai multor vieți prin condusul autonom, în care toți participanții sunt conectați la trafic. Se creează o întreagă rețea și lucrurile pot fi mult mai bine ținute sub control.
De ce contează atât de mult parteneriatul cu Luminar
Dacă numele Luminar nu-ți spune nimic, atunci ar trebui să afli că e compania care vine, între altele, cu celebrul senzos LiDAR. Volvo anunța anul trecut că va începe să producă mașini echipate cu acest sistem din 2022. Constructorul suedez a publicat deja imagini cu ceea ce pare a fi noul model XC90.
Iar un detaliu de pe plafon a atras atenție tuturor. E vorba de senzori LIDAR, care ar putea fi montați pe acoperișul mașinii și cu care ar putea fi echipate toate mașinile autonome ale mărcii. Și vorbim, de fapt, de modele de serie, nu de concepte sau idei.
Tehnologia e oferită, cum spuneam, de firma Luminar și e una considerată drept o raritate în industrie. Nu toți constructorii s-au dus spre această zonă, motiv pentru care planul Volvo pare extrem de îndrăzneț. E, practic, sistemul care poate asigura condusul autonom în condiții de maximă siguranță, după cum se laudă compania producătoare.
Volvo mizează, așadar, pe mașinile autonome, despre care spune că pot reprezenta viitorul industriei.
Ce e tehnologia LiDAR
Senzorii LiDAR de înaltă performanță emit milioane de impulsuri de lumină laser pentru a detecta cu precizie unde sunt obiectele prin scanarea a tot ceea ce este în jur, în panoramă 3D. Astfel, se creează o hartă cu o acuratețe extrem de mare, fără să fie nevoie de o conexiune la internet.
Practic, sistemul e diferit de cel pe care au mizat ceilalți constructori – adică un ansamblu de camere și radare, care identifică toate obiectele din jur și ia decizii în funcție de mediul în care circulă mașina autonomă. Nu înseamnă, însă, că Volvo renunță la acest sistem.
Tehnologia cu senzori LIDAR vine, de fapt, să completeze sistemul de back-up, cel care conține softul care controlează camerele și radarele pentru funcții precum direcție, frânare și altele.